wtorek, 24 marca 2015

Mój domowy pedicure







Już coraz bliżej lato, nie mogę się doczekać. Postanowiłam, że w dzisiejszym poście przedstawie wam w jaki sposób wykonuje mój domowy pedicure i opowiem coś o nim.

Zacznijmy od tego, że ja pedicure wykonuje co 2 tygodnie, ze względu na to, że moje paznokcie wrastają mi w palec i gdy dłużej nie wezmę się za nie to przeżywam straszne bóle. Znam panie które wykonują pedicure raz na miesiąc nawet rzadziej, ponieważ paznokcie u nóg rosną bardzo wolno ale jeżeli ktoś ma ten sam problem co ja to zalecam wykonywać go częściej.

Teraz chciałabym przedstawić wam po kolei co robię podczas domowego pedicure.



Na początku zmywam lakier, który pozostał z poprzedniego pedicure. Używam do tego najczęściej zmywacza z ISANY, ponieważ jest tani, dobrze zmywa nawet czerwony i czarny lakier i nie wysusza paznokci. Gdy jednak mam na stopach lakier hybrydowy usuwam go acetonem.




Następnie skracam moje paznokcie obcinaczkami i nadaje im odpowiedni kształt pilniczkiem (piłuje paznokcie na kwadratowo, delikatnie zaokrąglając boki paznokci).

Dlaczego obcinam i piłuje paznokcie przed moczeniem? Otóż, był moment, że robiłam to po moczeniu stóp ale wtedy paznokcie są miękkie, rozłamują się pod obcinaczkami.. Jestem bardziej zadowolona z efektu pedicure gdy obcinam paznokcie przed moczeniem.




Kolejnym etapem mojego domowego zabiegu jest starcie zrogowaciałego naskórka z pięt. Tą czynność również wykonuje gdy moje stopy są suche. Moim zdaniem lepiej wtedy schodzi nasz stary naskórek i nie "tworzy grudek" na stopach tak jak podczas tarcia po moczeniu.

Dlaczego tarka Fuss Wohl? Kosztuje w Rossmanie chyba 4.99, dobrze ściera naskórek, używam ją kilka razy, następnie kiedy widzę, że nie trze już dobrze wyrzucam i kupuje nową. Nie jest mi szkoda jej wyrzucić ze względu na cenę. To samo robię z pilniczkami..



Następnie biorę miskę, wlewam do niej ciepłej wody wsypuje 4 łyżki soli kuchennej (najczęściej grubej, lecz skończyła się) oraz oliwę z oliwek- kilka kropel.

Sól kuchenna zmiękcza popękane stopy (nie mam problemu z popękanymi stopami ale lubię jak moje stópki są miękkie.

Oliwa z oliwek nawilża i natłuszcza skórę pięt.

Uwaga !!

Jeżeli planujecie namaczanie stóp w wodzie z oliwą z oliwek a następnie planujecie malowanie paznokci pamiętajcie aby dobrze odtłuścić płytkę paznokcia. Jak to zrobić? Bierzemy spirytus salicylowy, zmywacz do paznokci lub specjalny do tego cleaner i wacikiem nasączonym w jednym z tych płynów przecieramy naszą płytkę. Następnie namaczamy np. patyczek higieniczny i nim odtłuszczamy miejsca naokoło paznokcia. Po co to robimy? Otóż lakier nie lubi tłustych paznokci, kiedy pomalujemy nasze paznokcie lakierem w momencie gdy nie są odtłuszczone za moment możemy powtórzyć nasze malowanie.

Gdy woda w misce przygotowana, wkładam stopy i trzymam je w niej około 15-20 minut, czasem nawet krócej zależy czy mi się chce siedzieć bez ruchu..



Po namoczeniu osuszam stopy ręcznikiem i wsmarowuje w nie krem do pięt z Avon (kosztuje ok. 10zł) lub maść z nagietka. Krem z Avon stosuje zazwyczaj raz w tygodniu po kąpaniu na pięty a maść z nagietka zazwyczaj po pedicure. Maść z nagietka polecana jest do skóry problematycznej, zniszczonej suchej i wrażliwej. Działa bardzo dobrze na skórę naszych stóp. Niektórzy mówią, że śmierdzi ale mi się podoba ten zapach przyjemny jest. Pamiętajmy o tym, że jeżeli planujemy malować nasze paznokcie to wsmarowując krem omijajmy paznokcie :)




Maść ochronną z witaminą A używam do stóp gdy jest na dworze mróz (w celu ochronienia ich przed działaniem niskiej temperatury) lub gdy są bardzo mocno zniszczone (czasem gdy dużo chodzę albo noszę wysokie buty moje stopy są w gorszym stanie.



Na koniec maluje paznokcie albo odżywką z Eveline. Albo zostawiam paznokcie z samą odżywką albo nakładam na nie kolorowy lakier. Często nakładam na paznokcie u stóp również lakier hybrydowy (polecam latem).



Jeżeli chcecie się dowiedzieć czegoś więcej piszcie!!

Jeżeli podoba wam się mój blog, zaobserwuj :)









24 komentarze:

  1. To dobrze, że dbasz o paznokcie. Ja niestety kiedyś obgryzałam :(
    Może wspólna obserwacja?

    Mój blog ----> KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę samą odżywkę :)


    Dziękuję za Twoją wizytę u mnie i zapraszam na nowy wpis z porcją wiosennych zdjęć:Blog-KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny zestaw :)
    paperlifex33.blogspot.com obs - obs ? zacznij i daj znac na blogu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety nie mogę używać tej odżywki :(

    http://kosmetyczka-karoliny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sposób :))
    http://alices--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Obserwuję ;)

    http://kosmetyczka-karoliny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. także używam 8w1 i kremu do stóp z tej serii ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba sobie dzisiaj zafunduje cos takiego :) bardzo wyczerpujaco opisane! brawo z przyujemnoscia obserwuje i czekam na kolejne wpisy! zapraszam tez do mnie mineralnyswiatkasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. mam tą odżywkę Eveline i bardzo lubię :)
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. proponowałaś obserwację zacznij :e3
    Pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj też nie mogę sie doczekać lata;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post :)
    Mam prośbe, poklikasz u mnie w linki na blogu? Byłabym bardzo wdzięczna :*
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post! Chyba też muszę zacząć przygotowania moich stóp do lata:)
    Jeżeli borykasz się z problemem wrastania paznokci, warto pójść z tym do kosmetyczki, ale przede wszystkim NIE WOLNO! zaokrąglać, nawet delikatnie paznokci, bo wtedy problem zamiast się zmniejszać, powraca... Przestrzegę Cię również przed tą odżywką, razem z mamą stosowałyśmy 8w1 oraz diamentową tej samej firmy, niestety nie skończyło się to dobrze u mojej mamy wręcz tragicznie, paznokcie najpierw bardzo bolały, a następnie zaczęły się łuszczyć i schodzić, mama miała taką chropowatą powierzchnię, wyglądało to strasznie... A na początku było super.

    WHITEZUZ - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny post! Zapraszam do mnie melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny wpis. Zgadzam się,że oleje świetnie służą stopom. (I w ogóle skórze :-))

    OdpowiedzUsuń
  16. great post! thanks for sharing!
    Love your blog, would you like to follow each other?
    MICHELA M.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również uzywam tej odzywki ;)
    obserwuję;)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja mama też ma tego strasznie dużo i jak zacznie to nie można jej przerwać. Bardzo fajne zdjęcia, podoba mi się jak piszesz.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowy post.
    U mnie recenzja książki na podstawie serialu oraz DIY.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja musze kupic sonie jakas odzywke do paznokci
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. odżywka najlepsza :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny zestaw :D

    www.kataszyyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy blog, obserwuję i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super patent! <3
    http://idezrobicbudyn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń